A „SUNI” SERVICE UNIVERSAL KFT által működtetett

TIP-TOP LAK vendégház

Általános Szerződési és Működési Feltételeinek
K I E G É S Z Í T É S E

(az eredeti Á.Sz.F. 1.számú, elválaszthatatlan melléklete)

életbe léptetve 2021.szeptember 01-én

A kormány a 2016. évi CLVI. törvény 9/H. §-ban foglaltak alapján 2021.09.01-el bevezette
a VIZA = Vendég Információs Zárt Adatbázis elnevezésű vendég-nyilvántartási rendszert, amelynek alkalmazása minden turizmusban szolgáltató szálláshely számára kötelező, így a  TIP-TOP LAK  vendégházunk számára is.
Az alábbiakban meghatározzuk a VIZA-rendszer által előírtakat, amely valamennyi (bele-értve a legkisebb gyermeket is) minden vendégre ill. a vendégház általi kötelező alkalmazásra  egyaránt vonatkozik:

1.)A VIZA (rövidítés) jelentése : Vendég Információs Zárt Adatbázis, amelya turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. § szerinti turisztikai tárhelyszolgáltató által biztosított tárhely ( így ahol a vonatkozó turisztikai jogszabályok tárhelyet említenek, azon a továbbiakban, a teljes  VIZA rendszer értendő!).

2.)A szálláshely-szolgáltató == az erre szolgáló elektronikus leolvasóval leolvassa és == tárolja a szálláshelykezelő szoftverében a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevőnek a jogszabályban meghatározott adatait a tudomására jutást követő első év utolsó napjáig. Ezek az adatok a szálláshelykezelő szoftverből titkosítottan kerülnek a VIZA rendszerbe. A jogszabályban megfogalmazott érdekből csak a szálláshely-szolgáltató számára előírt tárolási ideig van lehetőség a felhasználásra, ezt követően az adat a VIZA rendszerből is törlésre kerül.

 3.) A vendég/ek/nek az érkezés/ük/kor át kell adni a Vendégház-vezetőnek a személyazo-
nosítására szolgáló == a VIZA-rendszerben meghatározott == okmányát.
Az okmány bemutatását a szálláshely-szolgáltatás igénybevételének feltételként a hivatkozott jogszabály írja elő. Az okmány bemutatása kötelező. A jogszabály erejénél fogva  a szálláshely-szolgáltató ÁSZF nélkül is jogszerűen kérheti  a vendégtől az okmány bemutatását, ill adatmásolás céljából az átadását!!!  

4.) Fentiek alapján a szálláshely-szolgáltatás igénybevételének ÚJ  feltétele, hogy az igénybe vevő a személyazonosításra alkalmas okmányát bemutassa a szálláshely-szolgáltatónak annak érdekében, hogy annak adatait a VIZA rendszerben rögzíteni lehessen. A jogszabály alapján az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A VIZA rendszerbe adatok továbbítására a szálláshely-szolgáltató 2021. szeptember 1. napjától köteles.

Jogszabály által meghatározott eljárási rend:

A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. § (2) bekezdése szerint a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő az (1) bekezdés b) pontja szerinti okmányt a szálláshely-szolgáltatónak az adatok rögzítése céljából a leolvasásra alkalmas módon bemutatja. Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A szálláshely-szolgáltatás egy polgári jogi megállapodás alapján történik, amely a szálláshely-szolgáltató és a vendég között jön létre. Amennyiben a vendég nem mutatja be az okmányait a szálláshely-szolgáltatónak, szálláshely-szolgáltatás megtagadása kötelező a szolgáltató részéről, a szálláshely-szolgáltatónak nincs mérlegelési jogköre, ebben az esetben a vendég az, aki nem teljesíti a megállapodásból őt terhelő kötelezettséget. Arra az esetre tehát, ha a vendég nem mutatja be az okmányait, szerződésszegés általános szabályai, illetve a szállás lemondásának TIP-TOP LAKJ Á.Sz.F-jében meghatározott, a szolgáltatás megrendelésével a vendég által elfogadott  szabályok-eljárás alkalmazhatóak.

5.) A hatályos törvények szerint Magyarországon életkortól függetlenül minden polgárnak kötelezően kell rendelkeznie személyazonosságát igazoló hatósági igazolvánnyal (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély), tehát már az újszülöttnek is. A jogszabály nem tesz különbséget életkor alapján a vendégek okmánybemutatási kötelezettségére vonatkozóan, ezért minden vendég azonosítására be kell mutatni a fényképes okmányt érkezéskor. A személyi igazolvány igénylése gyermekek számára nincs életkorhoz kötve. Fontos, hogy Ön és az Önnel együtt utazók az utazás megkezdésekor rendelkezzenek érvényes személyazonosító okmánnyal, ezért javasoljuk, hogy még az utazás előtt, megfelelő időben tekintsék át a magyar személyazonosító okmányok kiadása, cseréje, pótlása feltételeit a Kormányablakok információs oldalán, és tegyék meg a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a szálláshelyre érkezéskor minden utazó érvényes személyazonosító okmánnyal rendelkezzen:
  5.1. Magyar állampolgárságú vendég azonosítására érvényes személyi igazolvány, érvényes útlevél  és a kártyaformátumú, 2001. január 1-je után kiállított jogosítvány  is elfogadható.
Megjegyzés: az ideiglenes személyazonosító igazolvány – az érvényességi ideje alatt – egyenértékű az állandó személyazonosító igazolvánnyal, így a szálláshelyre történő bejelentkezés és adatrögzítés során a szálláshely-szolgáltató köteles azt elfogadni.
 5.2.  Az Európából érkező vendégektől a személyi igazolvány, útlevél és a vezetői engedély fogadható el.
 5.3. Harmadik országból érkező vendégtől kizárólag az érvényes útlevél fogadható el személyi azonosításra és okmányolvasásra.

6.) Lejárt okmány nem alkalmas a vendég személyazonosítására. A Turizmus tv. 9/H.§ (1) bekezdés b) pontja szerint a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő személyazonosításra alkalmas okmányát szükséges bemutatni az adatok rögzítése céljából a szálláshely-szolgáltató számára, az adott személy azonosítása pedig kizárólag érvényes okmánnyal történhet, a lejárt okmány a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény alapján érvénytelen. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény pontosan meghatározza, hogy mely esetekben érvénytelen a személyazonosító igazolvány!
(Ebből kiemelve:, ha

  • hamis vagy meghamisították,
  • érvényességi ideje lejárt,
  • a személyazonosság megállapítására alkalmatlan, megrongálódott,


7.)Amennyiben a vendég/ek szálláshely-szolgáltatást vesz/nek igénybe, annak tényleges időtartamától (akár kevesebb mint 24 óra!) függetlenül az adatszolgáltatás ebben az esetben  is kötelező.

8.) A  vonatkozó előírásoknak megfelelően, a  TIP-TOP LAK   honlapján (www.tiptoplak.hu) közreadott „ADATKEZELÉSI SZABÁLYZATA”  kiegészül a fentiekben meghatározottakkal.
A TIP-TOP LAK szálláshely-szolgáltató == a Hatósági előírásoknak megfelelő == általa alkalmazott elektronikus digitális leolvasóval leolvassa és a szálláshelykezelő szoftverében
tárolja a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevőnek a jogszabályban meghatározott adatait a tudomására jutást követő első év utolsó napjáig. A beolvasott  adatok a szálláshelykezelő szoftverből titkosítottan kerülnek a VIZA rendszerbe. A jogszabályban megfogalmazott érdekből csak a szálláshely-szolgáltató számára előírt tárolási ideig van lehetőség a felhasználásra, ezt követően az adat a VIZA rendszerből is törlésre kerül.

Jelen  Á.Sz,.F-módosítás ill. ADATKEZELÉSI nyilatkozat 2021.szeptember 01-én került életbe léptetésre
a TIP-TOP LAK vendégházat üzemeltető „SUNI” SERVICE UNIVERSAL KFT-t képviselő

dr.Hegedüs Lajos
szenyor ügyvezető által.
Elérhetőség:
Email: pagony@suni-kft.hu
Postacím: 1124 Budapest, Pagony utca 25/d